2016. december 27., kedd

Volt pofánk rákérdezni - MagánTerület





 Szolnok a 90-es évek óta nem áll rosszul punkzenekarok terén, elég, ha csak olyan zenekarokat említünk, mint a Panksapka, az Enola Gay, a KMP, vagy manapság a Gulyás Band, a Beton, a Dr. Justice és a nemrégiben feloszlott Alsóépület.  Az utóbbi zenekar egyik vadhajtásának tekinthetjük a dobos Kabóca által alapított MagánTerület zenekart, amely próbatermi korszakán túljutva elkezdte a koncertezést és rövidesen tűrhető minőségű zenei anyaggal is szeretnének jelentkezni. Kérdéseinkre a múltjából fakadóan nagyrészt Kabóca válaszolt, de persze a csapat minden tagja szóhoz jutott pár mondat erejéig.



 Mikor jutott eszedbe a zenekar ötlete? Az Alsóépület utolsó időszakában, korábban, vagy a feloszlás után? Egyáltalán feloszlott az Alsóépület, vagy csak szünetel?

Kabóca: Sziasztok!  Az igazság az, hogy amíg az Alsó ment, nekem eszembe se jutott volna egy másik formáció. Ott Johnny volt a főnök, övé volt a “veto”- jog, és a főbb döntések. Az arculat-tervezés, a szervezés, a kapcsolatépítés, kapcsolat felvétel viszont mind rám hárult, és ez fel is emésztette a szabadidőm nagy részét. No, nem mintha nem élveztem volna, de egyáltalán nem gondolkodtam másik zenekaron. Sőt… Azon voltam, hogy az Alsó minél több helyre eljusson mp3, vagy akár élő formátumban..  Sajnos a dolog a mai napig úgy áll, hogy az Alsóépület Johnny, frontemberünk nélkül nem fog újra talpra állni, jelenleg neki más elfoglaltságai vannak, más dolgok kerültek előtérbe nála, ami nem teszi lehetővé a velünk való közös zenélést. Viszont jól van és boldog! Aminek én személy szerint, mint egykori zenész társa, és barátja, nagyon örülök! Ezúton is puszi a Lesták családnak! Wasaby, egykori basszerosunk pedig egy másik zenekarban, a Légszűrőben tolja. A közeljövőben lesz velük pár közös bulink!
Szóval nem tudtam mit kezdeni magammal, és gondoltam, alapítok egy új formációt, és így jött a MagánTerület ötlete.



Nyilván eleinte sokan az Alsóépülethez fogják hasonlítani a bandát. Van zeneileg, vagy szövegileg valami hasonlóság szerinted, vagy totál más a kettő?

Kabóca: Zeneileg maximum a dobtémák stílusa, de egyébként mind szövegekben mind zenei megoldásokban, dallamvilágban gyökeresen mást akartam. Nem szerettem volna (és nem is tudtam volna) majmolni az Alsót, hiszen ott a fő gitár, és szöveg témákat Johnny hozta be, noha én is írtam oda pár szöveget egyedül, és közösen is Johnnyval (Leosztott lapok, Rendszerváltás, Zabálj, vedelj). A Magánterületben az első szembetűnő, és komoly változás, hogy kétgitáros van, amit ki is használunk, amennyire lehet. Lajki otthon van az akusztikus lágyabb témákban, valamint a grunge- osabb dolgokban is, Krimo pedig előszeretettel használ reszelősebb riffeket, és nem állnak tőle távol a rock and rollos, vagy éppen a post harcore-os, metalcore-os alapok. Szeretünk kísérletezgetni, de a fő csapásvonal a street punk, punk rock, punk and roll, bár én is előszeretettel fűszerezem meg nu és modern metalos témákkal itt-ott a dalokat. Persze nem cifrázzuk túl, de a lehetőségeinkhez mérten próbáljuk belőle kihozni a legtöbbet. Nem szeretnénk egy újabb 3-4 akkordos banda lenni, és bár valószínűleg nem fogjuk feltalálni a spanyolviaszt, de bízunk benne, hogy zenénk megfog majd pár embert.



Úgy tudom, te vagy az alapító, te kezdted magad mellé gyűjteni a többieket. Volt elképzelésed, kb. kiket szeretnél magad mellé? Ismerted a többieket előtte? Mesélj a társaidról és az ő zenekari múltjukról!

Kabóca: Kezdetekben jópáran megfordultak a bandában mire kialakult ez a formácio. Volt aki a munka mellett nem tudta vállalni vegül és volt aki meggondolta magát, nem jött be neki a stílus vagy épp visszahivták a régi bandájába. Olyan embereket szerettem volna, akik legalább annyira fafejűek és lelkesek, mint én, ha zenéről van szó. Azt hiszem, ez sikerült is. Nagyon jó velük zenélni, és szabadidőnkben is gyakran bulizunk együtt, találkozunk, elmegyünk kajálni, azt hiszem, olyanok leszünk hamarosan, mint egy kis család haha! Mindegyikőjüket ismertem már egy ideje, Lajkival nagyon régen egy keveset zenéltem is együtt, Dubi és Krimó akkori zenekarával, a Poisonnal volt egy-két közös bulink, még az Alsóépületes időkből, illetve Krimóval is voltam közös formációban anno. Kockával pár Alsós bulin találkoztam, ott ismerkedtünk meg, egy kicsit elvont srác, de hatalmas szíve van, és remek szövegeket ír. Nagyrészt ő fogja írni a MagánTerület szövegtémáit. Neki még nem igazán volt ezelőtt olyan zenekara, amivel felléphetett volna, és ezért izgulósabb is mint a többiek. Kicsit a régi magamra emlékeztet ebben! Én voltam ilyen, vagy még tőle is parásabb. Lelkes srác, csak úgy, mint a többiek, és én azt hiszem meg fogja állni a helyét, és veszi majd az esetleges akadályokat.


Honnan jött a név? Elég nehéz manapság eredeti zenekarnevet kitalálni.

Kabóca: Mindenképp valami jól csengő, könnyen megjegyezhető, “punkos” hatású nevet szerettem volna. Emellett a MagánTerület szövegei főként személyes érzelmek, élmények, és hangulatok. Tudod.. afféle picit intellektuálisabb mélyebb, belső dolog szerintem, néha picit elvont ugyan, de dallamos pattogós köntösben. Szóval magánjellegű dolgok… Egy afféle “Magánterület”… Innen hát a zenekar név. Hogy eredeti-e, azt nem tudom, talán nem is nekem kell majd megítélni. Mindenesetre nekünk tetszik.


Említetted, hogy a basszusgitárosotok, Kocka írja főként a szövegeket. Milyen irányba mentek, követtek valami ideológiát pl. anarchista, vagy ilyesmi? A zene a próbateremben születik vagy otthon kitaláljátok? Van valami kimondott zenei irány, mint pl., az Alsóépületnél a német punzenék?

Kocka: Ez úgy szokott kinézni, hogy én írom őket otthon, aztán leviszem a próbaterembe és ott bárki hozzátehet, elvehet belőle, hozzá rakhat... Tehát végső soron mindenki benne van a folyamatban. Ideológiát én személy szerint nem követek, Rám, Kabócára és talán Lajkira leginkább a hippi, anarchista, egyenlőségre, szeretetre alapuló, szabadabb, nyitott gondolkodásmód jellemző. De úgy többségében elmondható, hogy hasonló eszmékkel és világnézetekkel szimpatizálunk, ezekkel tudunk többé-kevésbé azonosulni. De ezek talán nem jönnek ki különösen a számokon.
Dubi: Már most nem lehet, nyomon követni milyen zenei irányt viszünk. Picit punk, de mèg sem. Haha.
Kabóca: Kimondott irányelv talán annyi hogy valamennyire maradjon meg a zenénkben ez a -Lesták Johnny (Alsóépület) által csak úgy emlegetett dolog, hogy : "punkos huncutság"
Viszont szeretünk kísérletezni, és mindenki szabadon belerakhatja a témáit, ezáltal egy összetettebb dolog lesz a végeredmény, melyben megtalálhatóak punk, punk and roll, metalosabb, ska-s stílusjegyek is. amennyire lehet, eredeti zenét szeretnénk tolni, ami őszinte marad. Aztán ha ez a fajta zene bejön másoknak, annak csak örülni tudunk..

Lajki: Próbateremben és otthon egyaránt születnek ötletek, de talán a teremben készül a nagyobb része, a lényeg, hogy úgymond vidám számok szülessenek, semmi esetre se legyen depresszív a dolog. Hol a zenei alap van meg, és arra írunk szöveget ami talán könnyebb, hol pedig a szöveg van meg s ott jön a fejvakarás, hogy ebből mi legyen? De szerencsére eddig megoldottunk mindent.




Milyen volt az első próba gyorsan megtaláltátok a közös nevezőt?

Lajki: Számomra nem volt annyira fantasztikus az első próba, mert nagyjából fél éve nem volt gitár a kezemben. De próbák terén, amit ki tudok emelni az a Dubi és Kocka érkezése. Ők érkeztek egyszerre a zenekarhoz, közös témával zenei ízléssel természetesen nem volt gond. Rögtön elindult egy kis viccelődés csipkelődés. Emlékszem azon a próbán összesen három talán négy számot játszottunk s azokat ismételtük. Ezután jött egy arculatváltásunk megérkezett Kristóf a zenekaroz, aki nem ismeretlenül érkezett hozzánk, egy zenekari csapatépítő iszogatáson ismertük meg, illetve Kabó már játszott is vele régen, még az Alsóépületes idők előtt. Láttuk rajta, hogy kifejezetten ügyes. A 11 számos repertoárt is, amit az első fellépésünkön játszottunk, másfél hete volt csak megtanulni. Hellyel-közzel sikerült is neki... haha
Dubi: Kabóval, Krimóval mi ismertük egymást a többieket nem ismertem, de gyorsan befogadtak és jó is volt.
Kocka: Személy szerint nagyon izgatott voltam. Az első próba volt egyben a felvételi is, de nagyon jól éreztem magamat a társasággal. Részemről egy kellemes, könnyed próba volt az első.
Krimó: Sajnos az legelső próbán én nem voltam ott, mivel csak kicsivel később csatlakoztam a zenekarba, de ami nekem, az elsőnek számítható. Na, az nekem atom volt...




Mi volt az első saját dal? Mennyire nehezen született meg? Jelenleg hány saját dalotok van kész?
Sok tagcsere után mely alatt főként feldolgozásokkal próbáltunk az első saját számunk ebben a felállásban az "Induljon a tánc" lett, mely egy vidámabb hangulatú táncolós szám. Jelenleg 4 saját számunk van, de folyamatosan iródnak.


Milyen feldolgozásokat játszotok?
Kabóca: A saját számok mellett Picsa, C.A.F.B., Rituális Rémtettek, Junkies számot-számokat játszunk. Ezúton köszönjük szépen a lehetőséget Szakácsi "Greg" Gábor barátunknak, hogy hivatalosan is megengedte nekünk az "Engedj be" című C.A.F.B. szám feldolgozásának és későbbi albumravételének lehetőségét! Megtisztelő. 


Hogyan zajlott az első koncert?

Krimó: Huuu... Hát, mikor bekerültem a zenekarba, akkor a legelső próbán bejelentették, hogy decemberben koncert a Pitbullal, valamint az Éhenkórászokkal! Na, mondom az úgy fasza! Aztán 1-2 próba letelt mondták, hogy Rákócziújfaluban buli, nyilvános próbaként meghirdetett koncert. Na, az aznapom káosz volt szaladgáltam össze-vissza, tiszta ideg voltam. De mire oda jutottunk, lenyugodtam és első MagánTerületes bulimon is átesve pozitív élményekkel gazdagodtam és onnantól tudtam, hogy ez az én zenekarom. 
Kocka: Sok technikai nehézséggel zajlott az első fellépésünk, de ahogy Kabó fogalmazott a „backstageben” "Lehetett volna sokkal jobb is, de a közönség pozitívan fogadta."
Dubi: Izgatottak voltunk, de legyőztük a lámpalázat és zúztunk egy nagyot. Összegezve jó volt. Kockának pl. ez volt az első alkalom, hogy emberek előtt, színpadon zenélt.
Kabóca: Ügyes volt! 
Lajki: Igen! Voltak hiányosságaink, de mi nagyon jól éreztük magunkat! Ahogy észrevettük, a hallgatóságnak is tetszett a játékunk. Januárra felkértek minket ismételten még egy fellépésre. Természetesen kisebb bulikkal szerettünk volna kezdeni, kocsmai koncertek, de viszonylag hamar adódott a lehetőség, hogy December 30.-án Jászberényben a Rózsaszín Pitbullékkal zenéljünk, ami nekünk igen nagy megtiszteltetés, főleg, no name, újonnan alakult banda révén.



Terveztek bejutni fesztiválokra vagy kisebb bulikra koncentráltok inkább?

Kocka: Jó lenne majd pár nagyobb buli is persze de egyenlőre beérjük a kicsikkel is. Addig is forrunk, alakulunk. Bár nem panaszkodhatunk, mert már a nyakunkon van egy közös buli a Rózsaszín Pittbullal, az Éhenkórászokkal, februárban pedig, eddig úgy néz ki, együtt zúzhatunk majd a Linx - el, D.I.Y. - al, Utópiával, és a Persecutorral!




Mik a terveitek és mennyire lehet hosszútávú ez a történet?


Kabóca: Mind azon vagyunk, hogy a dolog hosszútávon is működőképes legyen. Januártol kezdve szeretnénk felvenni a dobsávokat pár saját dalnak plusz a C.A.F.B.- "Engedj be" - nek. Mellette szeretnénk knbcertezni. Kis túlzassal márciusig már most van 6 lekötött bulink főleg a környéken de leszünk Esztergomban és Pesten is!



MagánTerület facebook oldal

MagánTerület videók

Rózsaszín Pittbull, Éhenkórászok, Magánterület december 30. koncertesemény







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése